Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


A HONLAPKÉSZITÉSRŐL-internet marketing.

2009.11.22

Mottó:

"Az, hogy készitett egy honlapot, nem több, mint integetni valakinek a sötétben:csak az integető tud róla, hogy szeretne valamit."

/J.C. Levinson/

 

 
ELŐSSZÖR SZERENCSÉS TISZTÁZNI, MIÉRT IS LEHET  SZÜKSÉGÜNK EGY HONLAPRA:

1. a "legegyszerűbb" eset ha már van egy "kézzelfogható,  elinditott, működő  üzletünk, vállalkozásunk, és valamilyen termékünk, amit valahol már fizikailag is értékesitünk:ilyenkor  az internetes megjelenés,  esetleg a termék kifejezetten internet alapú árusitása "csak" egy kiegészitő lehetőség.

2. vannak akik teljesen "webes" alapú-nem fizikai formájában elérhető termékekkel-úgynevezet infotermékekkel kereskednek:ezek főképp oktatási, képzési anyagok az élet minden területén.-ezek az anyagok csak az interneten kerszetül "mozognak"-gyakran kapcsolódnak tréningek ehhez a formához.

3. ehhez nagyban hasonló,  akik valamilyen szolgáltatást árusitanak oldalukon kersztül-de meg is jelennek fizikai valójukban:pl:masszőr, nyelvtanár, könyvkötő.

4. és van aki csak egy websopot tart fenn, amin kersztül értékesiti termékeit üzlethelyiség nélkül:pl.MLM rendszerén belüli eladások, vagy könyvárusitás.

Ezeknek a formáknak természetesen mindenféle kombinációja is létrejöhet az internetes megjelenés kialakitásának kapcsán.

 

MOST NÉZZÜK MEG A KÉT FOGALOM MEGHATÁROZÁSÁT:

 

 HONLAPMENEDZSER:
/piackutatás, domain név választás, tárhely keresés, arculat kialakitása, weboldal fejlesztés, on-line marketing eszközök, webshop, karbantartás/
 
Ez egy weblap, egy internetes megjelenés elkészitésének folyamatát  végig felöleli:a piackutatástól egésszen az oldal rendszeres karbantartásáig.-ez egy kopmlex rendszert képez az ötlet megszületésétől a kész honlap elkészültéig:
a következő elemei vannak:
 
1. piackutatás:ez igazából még a hagyományos marketing eszközökkel zajlik,
ha már tudjuk mit, és kinek szeretnénk eladni, akkor:
 
2. választanunk kell egy domain nevet, ami az oldal neve lesz, és
 
3. keresnünk kell egy tárhely szolgáltatót, ahová felhelyezhetjük az elkészült oldalt.
 
4. ha mindez megvan, elkezdhetjük az oldal tervezését, arculatának kialakitását:a garafikai elemek kiválasztását, tipográfiai elemeket, betűtipusokat, szinek, képek kiválasztását.
 
5. ha már "papiron" kialkitottuk, akkor mindezt életre kell keleteni, meg kell valósitani egy programozó segitségével:ez a weboldal programozás.
 
6. most tartunk ott, hogy láthatjuk munkánk eredményét az interneten-de az érdemi munka még csak most következik:biztositani kell a lapunk látogatottságát-különben nem ér semmit az elkészült oldal:ezt az online marketing eszközök segitségével kell megvalósitani:pl:kereső optimalizálás, látogatottság elemzés, hirlevelek küldése, blogok működtetése.-ez már a folyamatos  tartalomfejlesztést is magában foglalja.
 
7. ha valamit eladni is szeretnénk az interneten akkor készithetünk webshopot-ma már nem kell üzletet fenntartani az internetes kereskedelemhez.
 
8.és szükség van az elkészült honlap folyamatos karbantartására is mind műszakilag, mind tartalom frissités szempontjából, és folyamatosan figyelni kell a kereső optimalizálás erdményeit is.
 
látható, hogy az on-line marketing a komplex elkészités egyik eleme:tulajdonképpen a működtetés alapját képezi:mert hiába van egy weblapunk, ha azt nem látogatják, segitségével nem tudjuk céljainkat realizálni.
 
 
ON-LINE MARKETING: l
az internet marketing klasszikus elemei:
 
-webanalitika
-kereső marketing
-banner hirdetés
-link kampányok
-virusmarketing
-affiliate/partner programok
-hirlevél
-blog
-fórumok
 
Én némileg más felosztásban használom ezeket az eszközöket:
 
Az internet marketing eszközök használatának két fő célja van:
 
1. az egyik fő cél, hogy az oldal elnyerje a látogatók tetszését, és egyre közelebb vigye őket a vásárláshoz:ehhez egy logikusan, praktikusan, felhasználóbarát módon elkészitett oldalra van szükségünk:kezdve az oldal tipográfiájától, szinvilágától, a menük ésszerű elhelyezésén át, egésszen a szinvonalas tartalomig.
/kutatások kimutatták, hogy az emberek az az információkra az első 10-15 másodpercben reagálnak:az első 5 másodpercben eldöntik, érdekli-e őket az információ, a következő 7 másodpercet arra használják, hogy  képesek-e megérteni az adott anyagot annyira, hogy tovább foglalkozzanak vele, a harmadik szakaszban pedig eldöntik, miként reagáljanak rá:érdemes-e maradniuk oldalunkon, vagy nem./
 
A külső, látható eredmény mellett az oldal belső szerkezetét is megfelelően kell elkészitenünk, vagy elkészitettünk -a külső, vásárlók számára látható megjelenés mellett az oldal belső szerkezetét is "keresőbarát" módon kell kialakitanunk, ezt a következőképpen érhetjük el:
 -jó oldalcimek-title-használata
-oldal leirás -meta description-beiktatása
-HTML cim tagok
-kulcsszavak használata az oldalcimekben, az oldalak első bekezdésben.
 
 
-2. a másik fő cél pedig, hogy a látogatottságot folyamatosan biztositsuk, és növeljük:
itt van igazán jelentősége az internet-marketing eszközöknek:
egyre előkelőbb helyet kell szereznünk a kereső találatok között:kereső marketing segitségével, minnél több bannert, linket kell tudnunk kihelyezni partneroldalakra, ami a mi lapunkra mutat.ezt a banner hirdetések, és link cserék segitségével érhetjük el.
A folyamatos tartalomfejlesztésnek is nagy szerepe van a látogatottság növelésében:meg kell  "fognunk"   potenciális vevőinket, és meg kell tudnunk tartani a már meglévőket is:ehhez folyamatosan hasznos, igényes tartalmakat kell biztositanunk, és tartani kell a kapcsolatot a vevőkkel, biztositani kell a lehetőséget arra, hogy véleményüket is el tudják mondani:ezt a hirleveleken, blog működtetésén keresztül tudjuk elérni.
 
A honlapmenedzser menüpont alatt végig vezetem egy oldal elkészitést az első lépésektől kezdve-itt részletesen is írok az on-line marketingről.-illetve  bemutatom  első próbálkozásom eredményét:a Napsugár vendégházat.