Ugrás a tartalomhoz Lépj a menübe
 


HONLAPKÉSZITÉS HARMADIK LÉPÉSE:piackutatás, on-line stratégia meghatározása

2010.01.26

 Ezt a lépést gyakran elhanyagoljuk, holott a siker alapfeltétele a "pontos célzás":

A honlapot  a célközönség igényeire  kell  szabni és igényeiket kielégíteni. A vállalkozás profilja dönti el elsősorban, hogy kik lesznek a célközönséghez tartozók, de azon kívül lehet, hogy más szegmensek megszólítása is hasznos lehet.
Ezek ismeretével tudjuk meghatározni a kulcsszavakat-melyekre leggyakrabban keres rá a célközönségünk:-és igy könnyebben eléri oldalunkat.
 
Az on-line marketing stratégia lépései röviden:
 
1.A piac szegmentálása:
Mielőtt kialakitanánk weboldalunk konkrét célcsoportját,  el kell dönteni, hogy a sok piaci szereplő közül kit akarunk megszólitani elsősorban.-a piac szegmentálása után tudjuk konkrétan kiválasztan a célcsoportunkat.
 
2.Célcsoportunk szükségletei:
Ha már szegmentáltuk a piacot, és ismerjük a hagyományos célcsoport  tulajdonságait, meg kell határozni az e-célcsoport-interneten elérhető célközönség-tulajdonságait:pl:honnan interneteznek, mennyit-ezután tudni fogjuk, hogy a hagyományos célcsoport mekkora része lesz elérhetőaz interneneten is.
Ha megismertük szükségleteiket, szokásaikat, csak akkor tudjuk kiválasztan a megfelelő kommunikációs csatornát, amit hatékonyan tudunk használni.
 
3.Piaci szereplől-vetélytársak-meghatározása:
Hasznos, ha szemmel tartjuk online vetélytársainkat is:könnye utánna tudunk járni a kereső segitségével, saját kulcsszavainkat beirva-sok haznos információt nyerhetünk.
 
4. Elérési módszerek kialakitása:
Ha megismertük, és pontosan tujuk, hogy kik képezik a célcsoportunat, és mik a szükségleteik, feltérképeztük vetélytársainkat-akkor tudunk gondolkodni azon, hogy hogyan tudjuk-milyen eszközök segitségével - a leghatékonyabban, és optimális költségekkel elérni őket.-itt figyelni kell az "ügyfél elérési költségeire" is:ne haladja meg nyilván a termékünk nyereségi arányát.Tudnun kell, mennyi pénz áll rendelkezésünkre az ügyfél megszerzésére, igy tudjuk kialakitani az online és offline eszközeinket.
 

Online marketingkutatással már előre kikérhetjük a leendő vásárlóink véleményét, hogy mire van igényük és így hatékonyabban is tudunk majd értékesíteni:ez történhet pl:kérdőivek kitöltésével-melyért cserébe felajánlunk valamilyen értékes tartalmat.